Příprava na jaro začíná v zimě!

I přesto, že všude kolem leží sníh a zima je v plném proudu, přesuňme se na chvíli, alespoň v myšlenkách, o pár měsíců vpřed.

Proč vás přepadá jarní únava?

Vždyť jaro je období, kdy se všechno probouzí, pučí, roste, rodí se, zpívá a raduje. Jaro je plné života! Únavu v něm nenajdeme. Co tedy jarní únavu způsobuje a jak jí předcházet?

Během zimy zanedbáváme naše tělo

Jarní únava přichází nejčastěji proto, že jsme naše tělo zanedbávali během zimy. Nedbali jsme na pravidelný přísun tekutin a čerstvého ovoce a zeleniny. Jedli jsme jídla tučná, sladká a moučná, pili více alkoholu. Nevěnovali jsme dostatek času pohybu, netrávili jsme pravidelně čas venku na čerstvém vzduchu a na slunci. Naše tělo „mele“ z posledního. Došly mu rezervy, které si nastřádalo v létě (ovšem pokud jsme mu dopřáli kvalitní palivo).

A tak se po zimních plískanicích vrháme na jarní očistné kúry. Odlehčíme jídelníček, vyloučíme mléčné výrobky, cukry a pšenici, pijeme všelijaké čistící čaje, jaterní čaje, odkyselující čaje, začneme chroustat naklíčená semena, kupujeme zázračné přípravky, které nám od jarní únavy zaručeně pomohou. A čekáme na zázraky. Čekáme dva dny, tři dny, někteří vydrží čekat pět dní. Ani po pěti dnech se však žádné zázraky nedějí.

Únava neodchází. Naopak se objevuje nadýmání, sem tam nějaký pupínek, nervozita a další únava! Cítíme se ještě hůř než na začátku čištění. A tak toho necháme a vrátíme se ke svým starým stravovacím návykům.

trpělivost růže přináší

Je nemožné, aby se naše tělo po měsících zanedbávání pročistilo a zregenerovalo za týden! Navíc nárazová očista těla je často spojena s nepříjemnými projevy, jako je nadýmání, únava, bolesti hlavy a tvorba pupínků. Všechny tyto nepříjemnosti jsou způsobeny vylučováním škodlivin. Jestliže nejsme dostatečně trpěliví a brzy se vrátíme ke svým starým zvyklostem, vezmeme našemu tělu šanci na vyloučení odpadů a ty pak zůstanou v našem těle usazené dál. Únava se potom neobjevuje pouze na jaře, ale v průběhu celého roku.

jak předcházet jarní únavě?

Dávejte svému tělu to dobré pravidelně celý rok, protože špatné stravovací návyky, nedostatek tekutin a nepravidelná pohybová aktivita nás provázejí během celého roku, ne jen v zimě. Stanovte si dílčí, malé cíle, které začnete aplikovat hned.

1) pitný režim

Vytvořte si rutinu a hned ráno než posnídáte, vypijte dvě sklenice vody. Nejlépe teplé s pár kapkami citrónu nebo s nabobtnalými chia semínky. Teplou vodu doporučuji popíjet i během dne, protože se tak tělo nemusí vypořádávat se zpětným zahříváním organismu. Pamatujte, že vaše tělo vyloučí denně 2500 ml vody močí, stolicí, dýcháním a potem a to, i když nebudete nic pít. Proto si pohlídejte, abyste minimálně těch 2500 ml vypili.

2) ovoce a zelenina

I v zimě jezte pravidelně ovoce a zeleninu. Já jím ty druhy, které si lidé dříve uskladňovali ve sklepě. Můj základ tedy tvoří jablka, hrušky, mrkev, cibule, česnek, červená řepa, zelí syrové i kyselé. Nebráním se ani ostatním druhům, ale dávám pozor, aby byly vypěstovány co nejblíže České Republiky.

Zelenou barvu je vhodné doplnit špenátem, rukolou nebo sladkovodní řasou chlorellou. Zelená uvnitř, nás totiž rozzáří i navenek a systematické čištění střeva pomocí vlákniny, nás zbavuje nánosů, které si tvoříme v důsledku více tučných, sladkých a moučných zimních jídel.

3) pohyb na čerstvém vzduchu

Opět si zkuste vytvořit rutinu. Ti z vás, kdo nejste milovníci zimních sportů, choďte na procházky nebo zkuste i běh. Možná vás překvapí, jak krásně se v zimě běhá! Vyrazte ven minimálně 2x týdně alespoň na 40 minut.

Užívejte si zimního období. Zpomalte, zdravě jezte, dbejte na pravidelný pohyb, více relaxujte a déle spěte. Na jaře pak budete stejně dynamičtí a rozkvetlí jako jaro samo.

Jsem fyzioterapeutka a zaměřuji se na odstraňování bolesti v pohybovém aparátu pomocí metody Neurac. Mou vášní je objevování pánevního dna a řešení potíží vzniklých s jeho dysfunkcí. Ukazuji lidem, jak se ve svém těle cítit dobře a jak si užít pohyb bez bolesti.
Jsem autorkou e-booku Síla na dně. Více o mě si přečtěte tady >>>.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *